Kulttuurikritiikkiä - Arhi Kuittinen Kulttuurikritiikkiä - suomettumisen pitkä varjo pelokkaiden maassa

Pahinta lasten kilpailuttamista Sarasvuon karaisutarhassa

  • Pahinta lasten kilpailuttamista Sarasvuon karaisutarhassa
  • Kuvat Arhi
    Kuvat Arhi

 

Onko Suomi lapsille vain karaisutarha?

 

 

  • lisäys  - uransa koulukiusaajana aloittanut Stubb:
    Alexander Stubb tunnusti Tv-uutisissa avoimesti, että EU on alunperinkin ollut sosiaalidarwinistinen projekti.
    "
    "Euro on lähtökohtaisesti darwinistinen järjestelmä, jossa vahvat pärjäävät" - Stubb

 

Kilpailuttaminen aikuisten toimesta on eri asia kuin lasten (ensisijaisesti poikien ja poikatyttöjen) keskinäinen kisailu, se on ensin huomioitava (kts linki alhaalla).

Kilpailukulttuurissa toinen henkilö on ensisijaisesti kilpailija, ei yhteistyön kumppani, samaistuttava kanssaeläjä.

Tässä on dramaattinen ero, ero Jari Sasrasvuon synkän tsemppievankeliumin ja todellisen humanismin välillä.

Pahinta kilpailuttamista on kiltteydessä kilpailuttaminen - kuka on äidin best bitch tai isän best buddy.



Suomalainen kasvatuskulttuuri on kouluissa vakavasti vääristynyt.


Tyttöjen menestymisestä iloitaan mutta samalla feministisellä ja yksisilmäisellä eetoksella poikien pahoinvointi ja henkinen kehitys on suurelle osalle poikia elämän surkea osa.


Peruskoulu on nyt säädetty täysin tyttöjen kognitiivisen, neutraalin verbaalisen ja biologisen kehityskaaren mukaan. Feminististen oppien ja sukupuoliteorian mukaisesti. Naisopettajien silmissä tässä ei ole mitän vikaa ja se on vain ihanaa.


Pojille tämä on kuitenkin tuhoisa tilanne luovuuden, itseilmaisun ja itsetuntemuksen surkastumisena.

Tytöt ovat äitihahmoihin samaistuvina yleensä rauhallisia ja haluavat eniten matkia äitiopettajia sosiaalista sopua hieroen eivätkä kokeilla, kamppailla taidoilla, leikkiä sanoilla ja seikkailla ilmiöiden ja hahmotusten suhteen.

 

  • Jos Suomen tulevaisuus on sisällöntuotannossa niin tällä hetkellä tuhotaan poikien konfliktikeskeinen, terveen uhmakas (uhma on ainoa tapa luoda identiteettiä äitihahmoihin etäisyyttä ottamalla), konkreettisen kokeileva kehityskaari  7-14 vuotiaina.


Pojat ovat kognitiivisesti tyttöjä jäljessä ja eri tavalla painottuneita.

Kouluissa ei ajatella elämysoppimista kuin hyvin vähän. Tietoähky, irtonaisen tiedon ahtaminen ja prosessoimaton kopioiminen pieneen päähän,  on vieläkin opettajille kunniakas tehtävä. Ei se laatu mutta määrä, joka kuitenkin haihtuu ilman lapsen motivaatiota.

Tilanne on katastrofaalinen kun päälle ladataan vanhemmat, jotka hiillostavat lapsiaan kilpailukulttuuriin ja harrastuskilpavarusteluun. Lapset voivat valita ystävänsä vain kännykän tai tarpeeksi rahakkaan harrastuksen mukaan.


Pojilla on selvästi kehitysvaiheita, joissa abstraktilla oppimisella ei ole mitään merkitystä kun taas tytöille se on varsin luonnollista. Pojat ovat hormonaalisesti havaintomaailmassaan  omaehtoisen "dramaattisempia"; tytöillä hormonien kapinoiva ja itsenäistävä vaikutus potkaisee vasta paljon myöhemmin.

Poikien ehdoton tarve hyvin konkreettisen, fyysisen maailman interaktion kokemiseen ja impulsiiviseen elämykseen on "pakottavaa". Pojilla ei ole lainkaan samoja psyykkisiä valmiuksia omaksua suoraan hyllyltä aikuisten valmiita tietomalleja ja toiminnallista mukautumista aikuisten havaintotapaan.

Tyttöjen kehityksen olennainen osa on samaistuen omaksua oma identiteetti hoivaajahahmon mielenliikkeistä. Pojan turvalliseen kehitysprosessiin kuuluu taas aikainen, koetteleva ja välillä aggressiivinenkin irtiotto kontrolloivasta äitihahmosta. Nämä ovat aika selkeitä psykologisia kehitysprosesseja enemmistölle.

Useimmat tytöt eivät akuutisti niin kärsi koulumaailman vuorovaikutuksettomasta repressiosta kuten pojat. Ala- ja ylä-asteella pojat eivät yksinkertaisesti millään pärjää sosiaalisessa sodassa naisopettajan suosiosta opettajan rajaamilla kriteereillä.


Pahoinvointi ja tukkoon meno voi olla näkymätöntä mutta seuraamuksena kulttuurimme julmuus ja ahdistuneisuus tulee vain kasvamaan laman myötä ja virkamiesten hyssytellessä yhteiskunnan tukijärjestelmien alasajossa.


Eniten länsi-Euroopassa kannatetaan kasvatusväkivaltaa Suomessa. Perinteitä kunnioittaen.

Karaisutarha Suomi.

 

Pari kirjoitustani:

 

 

 

Pari linkkiä:

 

  • Koulutussuunnittelua aivokuvien avulla:

”Pojat kehittyvät henkisesti tyttöjä hitaammin” -SK
”Jos koulutussuunnittelijat näkisivät murrosikäisten väliset erot aivojen magneettikuvina, koulumaailma saattaisi olla varsin erilainen”, toteaa lääketieteen tohtori Linnea Karlsson. Karlsson puhuu aivojen tilavuudesta ja psyykkisestä kehityksestä. Tytöt saavuttavat kokonaistilavuuden noin 11-kesäisinä, pojat vasta 14-15 -vuotiaana. ”Koulujärjestelmän tulisi ottaa nämä sukupuolierot paremmin huomioon”, sanoo lastenpsykiatri Matti Kaivosoja. ”Pojat kehittyvät henkisesti tyttöjä hitaammin.”

Isä on poissa, eikä miestä näy koulussakaan.


  • "Tytöt poikia fiksumpia"

Brittitutkijat ovat löytäneet uusia todisteita siitä, että pikkutytöt ovat samanikäisiä poikia kehittyneempiä. Tutkimukseen osallistui lähes 300 000 alle kouluikäistä englantilaislasta. Tutkimuksessa mitattiin lapsilta kaikkiaan 117 erilaista kykyä. Pojat olivat ainoastaan kolmella kyvykkyyden osa-alueella tyttöjä edellä. - Iltalehti 




 

 

 

Piditkö tästä kirjoituksesta? Näytä se!

0Suosittele

Kukaan ei vielä ole suositellut tätä kirjoitusta.

NäytäPiilota kommentit (17 kommenttia)

Käyttäjän VelluHeino kuva
Vellu Heino

Mielenkiintoista.. Mitäs veikkaat osaako ketään kertoa millainen ihminen on oikeasti kaiken tämän sälän takana mitä meille syötetään?

Onko sellaista tutkimusta tehty?

Käyttäjän suburbian kuva
Sini Lappalainen

Ennen kun oli yksityiskouluja niin ne toimivat sillai että yläluokkaiset pojat saivat rauhassa kasvaa. Tulivat sitten ylioppilaiksi noin kolme vuotta tyttöjä myöhemmin jne. Silloin koko kulttuuri tuki poikia. Lahjakkaat tytöt saattoivat turhautua pahasti ja tulla itsetuhoisiksi.
Onko sinulla jotain ideoita siitä että miten nyt pitäisi toimia. Emme kuitenkaan saa/halua vanhaa systeemiä takaisin ja kaikkea kaksinaismoraalia joka siihen liittyi. Tyttö ja poikakoulut kenties.

Arhi Kuittinen

Jokaisen lapsen kohdalla on ensin huomioitava resurssit ja elämäntilanne (vanhempien avioero).

Opetustasot yleensä eivät olisi iän mukaan vaan lapsen kognitiivisten kehitysresurssien.

Sosiaalista toimintaa täytyisi olla kuitenkin jonkin kiinteän oman 15 hengen viiteryhmän kanssa, jonka kanssa luodaan pysyviä sosiaalisia suhteita vuodesta toiseen ja joissa järjestään esim. tytöt olisivat vuoden nuorempia kuin tämän sosiaalisen ryhmän pojat ihan realistisen kehityspsykologisen tasausperiaatteen takia.

Erityislahjakkaat on hyväksyttävä vaikeissa aineissa.

Jos luonnollinen kehitysrytmi ja uteliaisuus tuhotaan, ei sitä saada takaisin.

Jos joku lapsi suorittaa neljä luokkaa vuodessa niin sitten suorittaa. Ja ottaa lisäksi musiikkia eikä turhaudu aggressiivisesti turhaan matematiikan tunneilla.

Uskonnon laaja opetusaika ja perusteeton ideologinen painotus kouluissa on siirrettävä suurimmaksi osaksi filosofialle, sosiologialle, etiikalle ja yhteiskuntaopille.

On näytettävä lapsille, kuinka poliittista, ideologista, taloudellista ja klaaneihin sijoittuvaa todellisuutemme on. Ja kuinka politiikka vaikuttaa yhteiskuntaan ja kunnan verojen käytön valintaan.

Uskonnollisen uskomuksen pönkittäminen ei kuulu kolulle.

Nyt koulutusjärjestelmässämme on voimassa kokoomuksen luoma koulutuspropaganda kiiltokuva-Suomesta, joka ei kerro lainkaan vasemmiston taistelusta palkankorotusten ja hyvinvointiyhteiskunnan puolesta. Valtio esitetään nyt jumalallisena koneena, jossa alistustutaan virkamiesten päätöksiin nöyrästi ja passivisesti.

Lisäksi mm.

Jankkaus nippelitiedossa (mm. maantiedossa ja biologiassa) on lopetettava - tärkeintä olisi luoda kokonaiskuvaa ja realismia esim. evoluutiosta. Pakkoruotsi pitäisi olla jo poistettua historiaa ristiretkien jälkihöyrynä. Jos joku haluaa ruotsia niin det är kul. Urheilua joka aamu 40 minuuttia.

Maahanmuuttajille täytyy olla ensin vuosi lähes pelkkää Suomen kielen opetusta omissa ryhmissä mutta lisäksi sosiaalista toimintaa paikallisten asukkaiden kanssa. Vain ruotsin kielen opettamista maahanmuttajille länsi-Suomessa ei saa enää sallia erottavana kielipoliittisena valtapelinä.

- kts

http://suomenkuvalehti.fi/jutut/talous/nain-saatio...

Käyttäjän suburbian kuva
Sini Lappalainen

Toihan kuulosti hyvältä vaikka se ruotsijuttu on musta toisen keskustelun aihe.

K Veikko

Japanissa ja nyky-Kiinassa tuo lasten kilpailuttaminen on ehkä viety pisimmälle.

Käyttäjän eirikr kuva
Antti Ukkonen

Minua kammottaa Keltikangas-järvinen. Kaikki asiantuntijat, jotka käyttävät asemaansa kertoakseen meille tavan ihmisille mikä heidän mielestään on ideaali ihminen ovat kammottavia. Mitä he haluavat? Luoda droidisukupolven, joka ei pullikoi?

Käyttäjän suburbian kuva
Sini Lappalainen

Minusta taas Keltikangas-Järvinen on hyvä kun se rohkaisee ihmisiä olemaan hellempi ja vuorovaikutteisempi vauvoja kohtaan.

Käyttäjän eirikr kuva
Antti Ukkonen

Se ei oikeuta saarnaajan asemaa. Kun tieteentekijät alkavat leikkiä jeesusta, ollaan minusta metsässä.

Käyttäjän suburbian kuva
Sini Lappalainen

Tieteestä mä tiedän aika vähän. Muuten musta esim poliittinen puhe ja "saarnaaminen" on aika lähellä toisiaan. Eli jos sietää poliittisia saarnoja niin miksei kasvatussaarnoja.

Käyttäjän eirikr kuva
Antti Ukkonen

Jos pappi saarnaa, sen joko uskoo tai ei.
Jos poliitikko saarnaa, sen joko jättää uskomatta tai ei.

Kumpikaan edellämainituista ei edusta pyrkimystä totuuteen. Heillä ei ole statusta.

Kun tieteentekijä alkaa saarnata tieteentekijänä, ollaan alueella, jolle tieteellä ei pitäisi olla mitään asiaa.

On ok, jos biologi sanoo biologin ominaisuudessa, että ihminen on moniavioinen olento.
Ei ole ok, jos biologi sanoo biologin ominaisuudessa, että ihmisen pitää nussia kaikkea mikä liikkuu, koska ihminen on moniavioinen olento.

Psykologiassa on se vaarallinen puoli, että siinä on valmiiksi piirteitä, jotka eivät ole kaukana uskonnollisista.

Jos Keltikangas järvinen sanoisi, että lasta pitäisi hakata, että hänestä tulee kelpo ihminen, en sen takia missään tapauksessa alkaisi hakata lastani. Jos Keltikangas-Järvinen sanoo, että minun pitää olla enemmän vuorovaikutuksessa lapseni kanssa ja osoittaa hänelle enemmän hellyyttä, olen aivan yhtä paljon hänen kanssaan vuorovaikutuksessa ja osoitan hänelle hellyyttä kuin ennen Keltikangas-Järvisen ohjeistustakin.

Ts. toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Sen sijaan kun Keltikangas-Järvinen sanoo, että tutkimustulos sitä ja tutkimustulos tätä, saatan kiinnostuakin hänen sanomisestaan.

Käyttäjän suburbian kuva
Sini Lappalainen

No joo noinhan se menee. Mun kohdalla mä olin jo valmiiksi miettinyt jotain samantapaista kuin L K-J ja sitten kun se "saarnasi" mä olin ihan onnessani että sain tukea ajatuksilleni ja vielä pidin sen tavasta puhua.
Eli me kestetään statusauktoriteetejä jos me koetaan että ne tukee meitä.

Eila Jokimaa

Ihan hyvinhän miehet ovat pärjänneet suhteessa heidän saavutuksiinsa peruskolussa. Ongelmana ovat sukupuilistereotypiat, jotka saavat pojat arvostamaan omaisuutta ja valtaa enemmän kuin kasvatustyötä. Miehinen kilpailukulttuuri materialismissaan johtaa siihen, että naiset kasvattavat pikkupojat kuten aina ennenkin. Ikävä tosiasia on, että opettajille on mahdotonta maksaa dippainssin palkkaa, joten miehinen kasvatusvastuu jää auttamatta niukaksi.

Arhi Kuittinen

Kun kouluissa hallitsevat nyt naiset niin tietysti päästessään koulusta pojat haluavat perinteistä valtaa rahan kautta ja miehisiä ylilyöntjä korostaakseen itsenäisyyttään ja valtaansa vaativiin statusta korostaviin naisiin, kun ovat olleet täysin naisten maailmalle ja arvoasetelmille alistettuina 9-13 vuotta.

Käyttäjän kaikupohja kuva
Teemu Roni

Minä olen huolestunut, kuinka kilpailuhullutusta viedään koko maailman mittakaavassa yhä aikaisempaan vaiheeseen lapsen elämää. Esimerkiksi Englannissa (missä asuvat nyt minun sisaren tyttäreni - 1½v ja 3v) aloitetaan koulu muistaakseni 5-vuotiaana.

Viedään siis lapselta pois hänen lapsuutensa ja korvataan se (se ei mitenkään korvaa sitä, että lapsi saa elää lävitse normaalin terveen sosiaalisen kehittymisensä, mikä vaatii aikaa) valmistamalla hänet ripeästi elämän kukonlaulun aikaan markkinavoimien raakaan käyttöön.

Arhi - kirjoitat todella painavaa ja tärkeää asiaa!

Arhi Kuittinen

Niin.

Itselleni suomalainen naisten valtaa ja miesten uhkaa korostava akateeminen feminismi on kilpailukulttuurin yksi ilmentymä. Pelkkä sovinismin kopio eikä aitoa feminismiä.

Jos poikien fyysisyyttä, seikkailunhalua ja leikillisyyttä häpäistään ja samalla tyttöjä ylistetään "tottelevaisuutensa", aikuisten matkimisen vuoksi, se on systemaattista systeemin harrastamaa mollaamista. Koulukiusamista.

Arhi Kuittinen

Kun pohditaan rakenteellista tilannetta yhdellä vastuuseen nähden selvällä matalapalkka-alalla niin AKAVA on oikeistolaisen taktisesti pitänyt opettajat ja koulut matalapalkka-alana, jotta sinne ei pesiytyisi kyvykkäämpiä ihmisiä ja enemmän rahaa tässä raha-statuksen yhteiskunnassa ja niin ikään kapitalistiseen statusajatteluun koulittuja miehiä.

Naisvaltaisuus on tavallisesti lapsia kognitiivisesti passivoivaa, taannuttavaa ja sosiaalisesti mukauttavaa. Se on AKAVAn oikeistoideologiahegemonian mieleen.

Muissa Pohjoismaissa eli skandinaviassa opettajien palkat ovat muuten +60 / +100% paremmat!

Äitihahmot kun haluavat kouluissakin mukavan ja tottelevaisen lauman eivätkä ihan ymmärrä poikien irtiottovaiheita, omaehtoisuutta ja "vääristelevää" mielikuvitusta.

kts VKTS
- virkamiesten lainvastainen salaliitto Suomen opetushallituksessa:

http://tuntiopettajat.blogspot.com/2010/10/hs-vapa...

Tällä operaatiolla on pitkät vaikutukset koulujen tilanteeseen mutta silti opettajat haluavat pysyä matalan palkkauksen takaavassa AKAVAssa. Hyvin outo nöyrien opettajien tilanne.

Naisten matala palkkaus on kokoomuksen ideologista strategiaa myös terveydenhoitajien kohdalla. Nostaa mukamas lääkäreiden statusta ja arvontuntoa statuskapitalismissa.

Toimituksen poiminnat